Kundtjänst
Hej och välkommen till kundtjänsten!
Här kan du få svar på dina frågor angående ångerköp, reklamationer, beställningar, betalningar, lagerstatus och hur du kontaktar oss.Om du inte hittar något svar på din fråga kan du kontakta oss via email: support@detduvillha.se eller via kontaktformuläret.
Är det säkert att betala online?
Ja, när du vill betala dina önskade varor blir du automatiskt omdirigerad till en säker betallösning. Vi kommer säkerställa att uppgifter som lämnas eller data som överförs i samband med köp eller besök hos oss behandlas på ett säkert sätt. Därför samarbetar vi bara med seriösa betalningspartners för att skydda dig som kund.
När du handlar något hos oss kommer dina uppgifter lagras och behandlas i digitalt format. Vi ansvarar för att uppgifterna lagras och behandlas på ett säkert sätt i enighet med personuppgiftslagen.
Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?
Hos oss kan du betala via: - Visa/Mastercard - Klarna faktura. Köp nu, betala om 14 dagar. (Ingen fakturaavgift) - Klarna delbetalning. Dela upp din betalning i din takt. - PayPal, 35 kr i avgift.
Om du glömt registrera din rabattkod eller presentkortskod ska du kontakta vår kundservice så snabbt du kan. Som utgångspunkt registrerar vi inte detta i efterhand så var noga och se igenom din beställning innan du avslutar den. Du anger din rabattkod eller presentkort i din varukorg "Har du en rabattkod/ ett presentkort?" Vi kan inte registrera din rabatt om ordern har skickats från vårt lager.
Hur använder jag ett presentkort?
Har du fått ett presentkort på Detduvillha.se eller en rabattkod, använder du det genom att klicka i den lilla boxen vid betalningsprocessen. Där fyller du i ordernummer och kod på presentkortet. Vill du använda en rabattkod gör du det i raden under.
Min rabattkod fungerar inte?
Du skriver in din rabattkod på översikten i din varukorg, innan du går till betalningen. Registreras inte rabattkoden kan det vara att du inte har uppfyllt de krav som krävs för att koden ska gälla. Ibland kan det vara ett minimum belopp, att det inte gäller alla märken eller andra villkor. Man kan inte kombinera rabattkoder. Kontakta vår kundservice om du behöver hjälp.
Vi skickar normalt alla ordrar inom 24-48 h och har leveranstid på ca 2-8 arbetsdagar.
Vi skickar ett spårningsmail när ordern lämnat vårt lager. Du kan söka efter ditt paket på distributörens hemsida med det spårnings-ID som du fått i spårningsmailet. Tar det längre tid än detta, ber vi dig kontakta vår kundservice. E-mailadress: support@detduvillha.se
Kan jag ändra leveransadress/ombud?
Så länge ordern inte har hunnit skickas, kan vi ändra ombud. Innan du avslutar din order får du flera ombud att välja mellan baserat på ditt postnummer. Men skulle något bli fel och du ändå vill ändra ombud - Kontakta vår kundservice snarast.
Hur lång leveranstid har ni?
Vi skickar din order inom 24-48h (vardag) och därefter levererar Postnord eller andra distubutörer ditt paket inom 2-8 arbetsdagar. Vi erbjuder också DHL Express för en snabb leverans. Ni får alternativet när ni lägger in ordern.
Vilka leveransalternativ erbjuder ni?
Vi skickar i de flesta fall alltid din order inom 24-48h. Val av leveranssätt görs i de sista stegen innan du slutför din beställning på Detduvillha.se. Det gör du när du kommer till kassan innan betalning. Här väljer du vilket leveranssätt som ni föredrar.
Ja, det kan vi. Kom ihåg att ange varunummer och storlek på varan du vill ha information om. Varunumret hittar du längst ner i texten till varan. Kontakta vår kundsupport.
Kommer varan på lager igen?
Som utgångspunkt kan vi inte ta in utsålda varor igen, då vi för det mesta har säsongsvaror. Men håll alltid utkik på hemsidan då varan du önskar kanske kommer in som retur. Vi fyller ofta på med nyheter, kanske kommer något liknande in.
Det är enkelt att skapa ett konto. Du anger helt enkelt dina uppgifter när ni checkar ut . Där efter kan du logga in. Vill du sedan ändra ditt lösenord gör du det under inställningar.
Kan jag ändra något i min beställning?
Ja, om din order inte har packats ännu så kan vi ändra vissa saker i din beställning. Önskar du byta färg, storlek eller ta bort en vara så går det bra. Vi kan tyvärr inte lägga till varor i en redan lagd beställning då vi inte kan öka beloppet som inte du som kund själv har godkänt. Kontakta vår kundservice om du behöver ändra något i din order här.
Vi beklagar detta! Är din vara skadad pga vårdlöshet under leverans ska du kontakta vår kundservice och gärna med bilder direkt från ombudet.
Vi tar ärendet vidare med leverantören.
Hur reklamerar jag?
Vi beklagar att du mottagit en vara som inte håller vår standard. Du ska kontakta kundsupport när du har en skadad eller felaktig vara. Bifoga bild på felet.
Du har tre års reklamationsrätt och vi ska självklart hjälpa dig. Reklamationsrätten gäller endast om felet är ursprungligt. Du får alltså inte själv ha skapat felet så som t.ex slitage. Godkänns reklamationen kommer vi erbjuda dig hjälp via ny vara, prisavdrag eller stå för eventuell kostnad för att laga felet. I vissa fall full återbetalning.
Jag har inte blivit återbetald än?
En retur tar ungefär 5-10 dagar för oss att få tillbaka på lagret. När returen scannas på lagret får du ett mail om att vi har mottagit den.
Det kan ta upp till 10 vardagar tills dess att vi kan återbetala en retur.
Men går i de flesta fall betydligt snabbare. Har tiden passerat, vänligen kontakta oss.
Hur lång tid tar en retur?
Efter det att du har skickat tillbaka din retur till oss, tar det ca 5-10 arbetsdagar tills dess att vi har mottagit din retur. Du kommer bli meddelad via mail när vi har mottagit din retur.
Det är viktigt att du sparar kvittot från ombudet så du har spårningsnumret på din retur. Tar det längre tid än detta, ber vi dig kontakta vår kundservice som får undersöka vidare.
Hur gör jag ett byte?
Vill du byta en eller flera varor har du två alternativ: 1. Registrera ett byte på hemsidan genom att logga in med ordernummer samt email under "retur". Du ser detta längst ner på hemsidan. Här väljer du vad du vill skicka tillbaka och vad du vill byta. Har du inte kvar returetiketten som medföljde i paketet, får du här möjlighet att ladda ner en ny och skriva ut. Din bytesvara är reserverad till dig om du registrerar det online. Vi skickar din bytesvara så fort vi har mottagit din retur. Behöver du ditt byte snabbare, se alternativ nr 2. 2. Gör en retur och ny beställning separat.
Du blir återbetald för din retur separat och får en ny betalning på din nya beställning.
Du får din bytesorder direkt till skillnad från alternativet ovan. Har du köpt via Klarna faktura ska dem kontaktas vid retur, så fakturan kan pausas tills dess att vi har mottagit din retur och beloppet kan uppdateras.
Hur returnerar jag?
På DETDUVILLHA.se har du 30 dagars öppet köp. Vänligen gå till https://detduvillha.se/a/returns för att få mer information om hur du kan gå till vägar med retur.
Vad händer om du inte plockar upp en beställning?
Ifall beställningen inte levereras till kunden, återsänds den till vårt lager. Så fort den tas emot kontrolleras den automatiskt och förs över till administrationsavdelningen så att återbetalningen kan genomföras. Leveransen av beställningen och returneringen till lagret skapar transportkostnader, som personen som gjort beställningen måste betala.
Du kommer därför få en återbetalning som motsvarar ordersumman minus kostnaderna för frakten fram och tillbaka. Tänk på att en sådan behandlingsprocess kan ta några veckor.
Vad behöver man göra när man fått sin beställning levererad?
Samtliga våra varor lämnar lagret med förpackningen i utmärkt skick. Först måste du kontrollera att antalet mottagna paket motsvarar antalet skickade. Inspektera sedan varje paket utanpå och kolla noggrant efter tecken på stötar, sprickor, skadade lådor, poststämplar eller övriga tecken som kan väcka misstankar om att godset är skadat.
Du måste antingen på papper eller digitalt underteckna fraktsedel (PDA) där det står ”PAKET TILL SYNES ILLA BEHANDLAT”, ifall sådana tecken finns. Om du inte undertecknar paketet som ”TILL SYNES ILLA BEHANDLAT” och uppvisar senare bilder på tydliga skador på paketet, kommer detta leda till att ärendet avvisas automatiskt.
Tillvägagångssätt när fel uppstår. På Detduvillha.se har du upp till 3 kalenderdagar på dig från och med att godset levererats för att rapportera en händelse genom länken ”Kontakta oss”. Denna frist är mycket längre än de 24 eller 48 timmar som andra leverantörer vanligtvis erbjuder, eftersom vi vill göra det lätt för våra kunder att få tag i och tillhandahålla erforderliga handlingar.
Efter denna tid kan vi inte längre kräva fraktförsäkring och vårt system förhindrar dig från att rapportera händelsen. Har du kommit åt kontaktplatsen måste du kontakta oss för att ställa din fråga till vederbörande avdelning.
• Beställning ej levererad, för frågor om beställningar som inte än levererats eller där inte alla avsända paket levererats (ofullständig leverans).
• Beställningsleverans, för att rapportera händelser som inträffat efter att samtliga paket levererats. Man måste tillhandahålla samtliga erforderliga handlingar enligt begäran.
Felaktiga, oriktiga eller saknade handlingar kommer sannolikt att ogiltigförklara ditt krav och leda till att händelseärendet avvisas. Som köpare måste du genomföra förberedande utredning i fråga om din leverans och få tag i all nödvändig information för att rapportera färdigt händelsen.
Du kan hitta all relevant information i förpackningslistan som bifogas i alla våra avsändningar. Du måste ge en så utförlig och detaljerad förklaring som möjligt under Kommentarer. Du måste också bifoga efterfrågade bilder på varan och vad klagomålet handlar om.
I vilka fall ersätter inte Detduvillha.se bristfälliga produkter till 100% av värdet?
Om produkten visar tydliga tecken på felanvändning, omotiverade skador eller anländer i dåligt skick; - Om produkten returneras utan förpackning, med skadad förpackning eller med transportetiketter som gör förpackningen oanvändbar kommer 50 % av varans värde dras av; samt - Om produkten returneras och det saknas delar eller tillbehör, eller om beskrivningen av skadan inte stämmer, kommer varan inte att återbetalas.
När återbetalas pengarna?
Så fort varorna tagits emot i vårt lager och kontrollerats går vi vidare med återbetalning av motsvarande belopp till dig. Tänk på att återbetalningsprocessen kan ta några veckor tills alla varor kontrollerats.
Hur lång är garantiperioden?
Vårt åtagande är att erbjuda våra kunder högsta kvalitet och bästa garanti. Samtliga varor har tre års garanti från och med leveransdag.
Vad ingår inte i garantin?
- Skador som orsakats av oaktsamhet, stötar, felaktig användning, manipulering, fel spänning eller installation, eller slitage och användning täcks inte.
- När det gäller IT-produkter täcker garantin inte virusborttagning, programåterställning efter virus eller ominstallation av hårddiskar efter formatering.
Garantin kommer inte gälla: - Om någon detalj på garantikortet eller köpebeviset ändras, raderas eller ersätts; och/eller - Om produkten som garantin gäller eller dess ID-nummer manipuleras eller repareras utan att det först har godkänts av den tekniska supporten.
Mer information om Konsumentköplagen för handel på internet hittar du på www.konsumentverket.se.
Skillnaden på garanti och reklamation?
Garantin omfattar funktionsfel som uppkommer under produktens garantitid. Den gäller inte om du som kund har byggt om eller förändrat produktens ursprungliga funktion eller design.
Garantitiden är varierande från produkt till produkt, men hos oss är det alltid minst 6 månader.
Konsumenter har enligt lag 3 års reklamationsrätt gällande ursprungliga fabrikationsfel. Om du vill använda dig av din reklamationsrätt måste du som konsument påvisa att felet har varit hos produkten sedan den tillverkades. Reklamationsrätten omfattar inte slitage eller yttre påverkan.
Transportskador
Om du märker att paketet eller innehållet är skadat vid mottagandet får du kontakta oss på support@detduvillha.se omgående så hjälper vi dig att ersätta din skadade försändelse.
(Detta avtal gäller från och med 2018-09-17)
§1. Allmänt
Dessa köpvillkor ("Avtalet" nedan) är anpassade för försäljning på Internet (distanshandel). DETDUVILLHA.SE (Organisationsnummer: 790717XXXX) är den säljande parten. Här är mer info hos allabolag.se https://www.allabolag.se/what/detduvillha. Den köpande parten benämns som "Kunden" i detta avtal. Villkoren i Avtalet är anpassade för försäljning till privatpersoner som fyllt 18 år och till näringsidkare med hemvist i Sverige och vid försäljning av varor ("produkter" nedan). Hos oss kan du som kund enkelt göra en beställning på detduvillha.se ("Webbplatsen" nedan).
För att öka tydligheten finns en datummärkning i sidhuvudet. Om villkoren i Avtalet har ändras anges även ett slutdatum. Om slutdatum anges gäller Avtalet till och med kl. 00:00 det datum som Avtalet upphört att gälla. Du som kund får möjlighet att acceptera dessa villkor i samband med din beställning.
Villkor eller delar därav i detta Avtal som avviker från tvingande lagstiftning är utan verkan i den mån avvikelsen inte är till förmån för kunden. Denna bestämmelse gäller endast om kunden är privatperson och att köpet avser privat konsumtion.
Övriga avtal
Köp av vissa produkter kan medföra tecknade av ytterligare avtal ("övriga avtal" nedan). Övriga avtal kan medföra förpliktelser för dig som kund, såsom betalningsförpliktelser eller avtal om kredit. Information om övriga avtal och villkor för dessa anges i kassan innan detta avtal tecknas. Du som kund godkänner övriga avtal i samband med tecknandet av detta avtal.
§2. Beställning
Hos DETDUVILLHA.SE beställer du produkter enkelt och bekvämt. Vi erbjuder säkra betalningsalternativ och trygga leveranser. DETDUVILLHA.SE tar emot din beställning när du klickar på knappen "Slutför köp" i kassan (steg 1 av 1). Genom att klicka på knappen "Slutför köp" accepterar du som kund även betalningsansvar för din beställning. När DETDUVILLHA.SE har mottagit din beställning får du e-postmeddelandet "Orderbekräftelse" till den e-postadress som du angav när du beställde.
När vi skickar e-postmeddelandet "Orderbekräftelse" till dig sluts även detta Avtal. Om det skulle vara omöjligt för oss på DETDUVILLHA.SE att leverera din beställning kommer vi kontakta dig omgående. Skulle detta inträffa kommer vi att erbjuda dig en ny lösning förutsatt att det är möjligt. När du accepterar vårt förslag på ny lösning sluts detta Avtal.
Handla tryggt med rätt att ändra din beställning
Om du skulle ändra dig har du också möjlighet att ändra din beställning. För ändring av beställning ska du kontakta oss på telefon: 0790-545455 eller e-post support@detduvillha.se. Ändring av beställning måste meddelas innan beställning packas (effektueras).
Handla tryggt med rätt till avbeställning
Om du ångrar dig erbjuder vi dig att avbeställa lagd beställning.
För att göra en avbeställning skall du kontakta oss på telefon: 0790-545455 eller e-post support@detduvillha.se. Avbeställning måste meddelas innan beställning packas (effektueras).
Mer information om hur man som besökare använder och handlar på stylepit.com finns i vår FAQ.-avdelning
§3. Priser och avgifter
Priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive mervärdesskatt (moms) enligt gällande skattestats. Moms för momspliktiga produkter debiteras med 25%. Avgifter för frakt och betalning kan tillkomma vid varje beställning, se §5. Betalning samt §7. Leverans i Avtalet för mer information.
Avgift för förbetald returfraktsedel
Det tillkommer avgift vid returer. Ni kan läsa mer i vår FAQ-avdelning
Erbjudanden
Erbjudanden och kampanjer som marknadsförs på webbplatsen gäller så långt lagret räcker om inga andra villkor redovisas i anslutning till erbjudandet.
§4. Produkter och sortiment
Alla produkter som erbjuds på webbplatsen är anpassade för bruk på den svenska marknaden. Det innebär bland annat att produkterna uppfyller svenska miljökrav och säkerhetsföreskrifter. Normalt medföljer bruksanvisning på svenska om det krävs för produktens användande. Eventuella tekniska specifikationer, särskilda krav på tillbehörsutrustning samt information om begränsningar och plomberingar framgår på respektive produktsida i den mån det är skäligt eller följer av lag.
Färgåtergivning på produktbilder
De produktbilder som visas på webbplatsen skall återge produktens färg och övriga egenskaper på ett så verklighetstroget sätt som möjligt. Eftersom färgåtergivning kan variera beroende vilken typ av bildskärm du som kund använder kan vi inte garantera att produkternas färger exakt återspeglar de färger du upplever på din bildskärm.
§5. Betalning
DETDUVILLHA.SE kommer att använder Klarna (Klarna AB, organisationsnummer : Kommer snart) som mellanhand för hantering av betalningar. Fakturabetalning är förvald betalningsalternativ, du kan även välja delbetalning med Klarna konto, Klarna kortbetalning (VISA & Mastercard) samt Klarna direktbetalning via din bank. Villkor och information om Klarnas tjänster hittar du här.
DETDUVILLHA.SE använder stripe betalningslösning som är säkert och för mer information kan ni läsa här.
Fakturabetalning
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
-Få alltid hem varan innan du betalar
-Betalningstid - alltid 14 dagar.
-Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
-Ladda ner dina fakturor från klarna.se
-Möjlighet till delbetalning
Faktura betalning är kostnadsfri, om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25,00% plus gällande referensränta. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhantering syfte.
Delbetalning
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
-Få alltid hem varan innan du betalar
-Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
-Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
-Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
-Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
-En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
-Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kredit köpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post. Allmänna villkor hittar du här. Standardiserad europeisk konsument kreditinformation hittar du här.
Kortbetalning
Med Stripe eller Klarna kortbetalning kan du betala med VISA eller Mastercard, kortet debiteras i samband med order. Klarna hanterar kortuppgifterna och är auktoriserad med PCI DSS certifiering för att garantera att kundens kortuppgifter överförs och lagras säkert i krypterad form.
Direktbetalning (Bank)
Med Klarna direktbetalning kan du betala direkt från ditt bankkonto. Klarna överför och skyddar dina uppgifter på ett säkert sätt i krypterad form i kommunikationen med banken. Vid direktbetalning måste du som kund kunna logga in och identifiera dig på din bank. När du genomfört inloggningen och godkänt köpet hos din bank är betalningen klar.
Efterkrav (Postförskott)
DETDUVILLHA.SE erbjuder kunder att betala i samband med leverans med tjänsten postförskott. En avgift om 70 kr inklusive moms tillkommer. Du hämtar ut förändelsen på ditt ombud mot betalning. Outhämtade paket debiteras med 250 kr. Högsta ordervärde med denna betalningsmetod är 10.000 kr.
Förskottsbetalning
Vid betalning i förskott skall aktuellt ordernummer anges som betalningsreferens. Om du som kund valt förskottsbetalning kommer din order effektueras när betalningen är DETDUVILLHA.SE tillhanda, gör inbetalning via:
Insättning på bankkonto nr: 3017-2329914 (Nordea)
Betalning med PayPal konto
Du kan välja att finansiera din betalning från ditt PayPal-saldo eller via ett betal- eller kreditkort kopplat till ditt PayPal- konto. För mer information gå in på www.paypal.se
§6. Fullgörande
DETDUVILLHA.SE påbörjar fullgörande av detta avtal när du som kund får e-post meddelandet "Orderbekräftelse". DETDUVILLHA.SE har fullgjort sin del av detta avtal när du fått fullständig leverans av beställda produkter i din besittning. Du som kund har fullgjort din del av detta avtal när du erlagt fullgod betalning och mottagit leverans av beställda produkter på det sätt som avtalats.
§7. Leverans
Produkter levereras endast till ombud. Val av ombud baseras på kundens postnummer som anges vid orderläggningen. DETDUVILLHA.SE skickar beställningar under helgfria vardagar.
Lagerstatusen anger aktuellt antal av produkten i lager, aktuell lagerstatus uppdateras regelbundet men avvikelser kan förekomma. Generella leveranstider anges nedan, om beställningen omfattar produkter med olika leveransstatus blir leveranstiden den samma som för den produkt som har längst leveransstatus.
Fraktkostnad:
BEGRÄNSAD TID - GRATIS FRAKT
Ej tillämpligt på gratis artiklar
Leveranstid:
Om de leveranstider som anges nedan inte är tillämpliga för ett köp och om en leveranstid inte särskilt avtalats utanför detta avtal förbinder sig DETDUVILLHA.SE att fullgöra leverans utan onödigt dröjsmål, dock senast inom 30 dagar från avtalets ingående. I det fall kunden ska betala i förskott förbehåller sig DETDUVILLHA.SE rätten att invänta betalning innan leverans påbörjas.
Paket i samarbete med dhl (Standardfrakt)
Paket levereras inom 3-9 helgfria vardagar räknat från den dagen då beställningen skickats från DETDUVILLHA.SE’s lager. Du blir aviserad och kan hämta ut ditt paket på ditt ombud. Paket skall hämtas ut inom 14 dagar från aviseringsdatum. Outhämtade försändelser återsänds till DETDUVILLHA.SE. Paket är ett spårbart fraktalternativ.
Outhämtade paket debiteras med 250 kr.
Leverans längs lantbrevbärarlinjer och i öbebyggelse
Om din leveransadress är längs lantbrevbärarlinjer samt öbebyggelse utan normal broförbindelse kan leveranstiden komma att utökas med 4-11 helgfria vardagar.
Leveransförsening
Uppstår en leveransförsening har du som kund rätt att häva detta avtal utan kostnad.
I det fall köpet avsett en produkt som ska anpassas, tillverkas eller särskilt anskaffas efter kundens önskemål och DETDUVILLHA.SE inte kan återta produkten utan väsentlig förlust har kunden endast rätt att häva köpet om syftet med köpet är väsentligen förfelat genom dröjsmålet och DETDUVILLHA.SE insåg eller borde ha insett detta.
Transportrisk
Risken för försändelse övergår på dig som kund när den har avlämnats till dig. Det innebär att DETDUVILLHA.SE står transportrisken tills försändelsen har nått dig.
Samtliga våra varor lämnar lagret med förpackningen i utmärkt skick.
Först måste du kontrollera att antalet mottagna paket motsvarar antalet skickade. Inspektera sedan varje paket utanpå och kolla noggrant efter tecken på stötar, sprickor, skadade lådor, poststämplar eller övriga tecken som kan väcka misstankar om att godset är skadat.
Du måste antingen på papper eller digitalt underteckna fraktsedel (PDA) där det står ”PAKET TILL SYNES ILLA BEHANDLAT”, ifall sådana tecken finns.
Om du inte undertecknar paketet som ”TILL SYNES ILLA BEHANDLAT” och uppvisar senare bilder på tydliga skador på paketet, kommer detta leda till att ärendet avvisas automatiskt.
§8. Ångerrätt och återköp
Ångerrätt
Kunder som ingår detta avtal i egenskap av privatperson har rätt att frånträda avtalet i enlighet med lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerrätten är ej tillämplig för kunder som ingått detta avtal i egenskap av näringsidkare. Ångerrätten gäller i 14 dagar (ångerfristen), tiden räknas från den dag då du som kund har mottagit leverans. Ångerrätten ger kunden rätt att undersöka varorna och återsända dem i det fall kunden ångrar sitt köp. När kunden ångrat sitt köp har denne rätt att återfå vad denne har betalt under förutsättning att kunden inte har använt produkterna i en större omfattning än vad som krävs för att kunna undersöka dem. Vid nyttjande av ångerrätten ska kunden meddela DETDUVILLHA.SE och sedan returnera samtliga produkter som beställningen omfattar till DETDUVILLHA.SE utan onödigt dröjsmål, dock senast inom 14 dagar. Vid retur skall kunden själv bekosta returfrakten.
När kunden lämnat meddelande om att denne nyttjar sin ångerrätt kommer DETDUVILLHA.SE genomföra återbetalning utan onödigt dröjsmål, dock senast inom 14 dagar förutsatt att DETDUVILLHA.SE mottagit de produkter kunden återsänt alternativt om kunden lämnat bevis för återsändande. Återbetalning sker med samma betalningsmedel som kunden använt i den mån det är tekniskt möjligt. Eventuella värdeminskningsavdrag samt avdrag för frakt om kunden valt annat alternativ än standardfrakt kan komma att göras på återbetalningen. I det fall har beställning gjorts mot faktura som ännu inte betalats kommer fakturan makuleras. Skulle du som kund återlämna färre produkter än vad beställningen omfattar återbetalas endast varuvärdet för de produkter som du återlämnar. Vid användande av den förbetalda returfraktsedeln vid retur kommer gällande avgift för returfrakten dras av från återbetalningen.
Värdeminskningsavdrag vid nyttjade av ångerrätt
Om kunden har hanterat produkterna mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dessa och hanteringen orsakat att produkterna minskat i värde. Som exempel kan produkternas värde minska genom slitage. I dessa fall är kunden ersättningsskyldig mot DETDUVILLHA.SE för skälig värdeminskning. En marknadsmässig bedömning av den faktiska värdeminskningen görs av DETDUVILLHA.SE i varje enskilt fall. DETDUVILLHA.SE ABs bedömning görs alltid utifrån ett helhetsperspektiv.
Vissa produkter är undantagna från ångerrätten med stöd i lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler:
-Produkter som tillverkats eller ändrats särskilt på kundens begäran eller som på annat sätt fått en särskilt prägel.
-Förseglade hygienartiklar som riskerar på grund av hälso- eller hygienskäl och där kunden brutit förseglingen.
Förfarande vid ångerrätt
Använd kontaktuppgifterna nedan för att meddela DETDUVILLHA.SE om att du önskar ångra köpet.
Kontaktinformation
DETDUVILLHA.SE
E-post: support@detduvillha.se
30 dagars öppet köp
Öppet köp erbjuds i 30 dagar från det att produkten levererats till dig. Under den period då öppet köp gäller, återköper DETDUVILLHA.SE produkter till det värde som du betalt för produkterna inklusive kostnad för frakt till kunden. Kunden ansvar själv för att bekosta returfrakten vid nyttjande av öppet köp. Kostnad för annan utförd tjänst ersätts ej av DETDUVILLHA.SE.
Följande villkor gäller för öppet köp:
-Produkten skall vara oanvänd och i oskadat skick.
-Eventuell montering av produkten skall inte ha skett.
-Öppet köp gäller endast kunder som ingått detta avtal i egenskap av privatperson.
Nyttjande av Öppet köp
Instruktioner om returförfarande står beskrivit direkt i butiken på följande länk: http://detduvillha.se/retur
30 dagars bytesrätt - Fri frakt tur&retur!
Du har rätt att byta produkt under 30 dagar från det att produkten levererats till dig. Vid byte får du värdet på de produkter du lämnar tillbaka inklusive eventuell fraktkostnad som du betalt i tillgodohavande hos DETDUVILLHA.SE. Tillgodohavande för produkter som återköpts avräknas mot värdet på de produkter som du beställer i samband med utövande av bytesrätten. Skulle värdet på de produkter som du beställt överstiga ditt tillgodohavande måste du betala mellanskillnaden till DETDUVILLHA.SE. I det fall värdet på de produkter som återköps överstiger värdet på de produkter som beställs i samband med bytet, kan du välja att få mellanskillnaden återbetald eller få tillgodohavande vid nästa köp hos DETDUVILLHA.SE. Vid byte erbjuder även DETDUVILLHA.SE fri returfrakt vid nyttjande av förbetald returfraktsedel.
Följande villkor gäller vid byte:
-Produkten skall vara oanvänd och i oskadat skick.
-Eventuell montering av produkten skall inte ha skett.
Nyttjande av bytesrätten
Instruktioner om returförfarande står beskrivit direkt i butiken på följande länk: http://detduvillha.se/retur
Retur av produkter
Se §10. Returer nedan för information om returförfarande vid retur av produkter.
§9. Reklamation och garanti
Reklamationsrätt
Kund som köpt en produkt i egenskap av privatperson har rätt att reklamera produkten om den är felaktig enligt konsumentköplagen (1990:932) jämte konsumenttjänstlagen (1985:716). Reklamationsrätten täcker ursprungsfel och gäller i 3 år från det att kunden fått produkten i sin besittning. Reklamationsrätten täcker även fel som uppstått under transport av produkten till kunden. (se Reklamation av transportskada nedan). En produkt som avviker från vad som har avtalats mellan kunden och DETDUVILLHA.SE eller på annat sätt uppvisar fel kan också anses som felaktig. Fel som uppstått på grund av skada som kunden har orsakat räknas inte som ursprungsfel.
Om kunden reklamerar en felaktig produkt efter 6 månader från det att kunden fått produkten i sin besittning har kunden även ansvaret för att påvisa att felet i produkten var ursprungligt. DETDUVILLHA.SE rekommenderar därför alltid att undersöka produkter när de levereras och påtala eventuella fel så snart som det upptäckts. Vid reklamation av felaktig produkt har du som kund i första hand rätt att få felet avhjälpt, alternativt en felfri produkt. I vissa fall har du även rätt att häva avtalet och återfå vad du betalt. Vid godkänd reklamation skall kunden hållas skadelös för eventuella kostnader som uppstår på grund reklamationen. Som exempel skall kostnader för att returnera en felaktig produkt ersättas av DETDUVILLHA.SE. Notera att du som kund i största möjliga mån skall minimera eventuella kostnader som uppstår i det fall en produkt visar sig vara felaktig. Vid reklamation skall vardera part utan onödigt dröjsmål återlämna vad denne tagit emot, i det fall DETDUVILLHA.SE skall företa omleverans har kunden rätt att behålla den felaktiga produkten i sin besittning tills det att denne mottagit leverans av felfri produkt.
Kontaktuppgifter vid reklamationsärenden
E-post: support@detduvillha.se eller telefon: 0790545455.
Reklamationsvillkor för Näringsidkare
Om en produkt avviker från vad som har avtalats mellan kund och DETDUVILLHA.SE eller på annat sätt uppvisar fel som DETDUVILLHA.SE ansvarar för har kunden rätt att i första hand få felet avhjälpt och i andra hand produkt utbytt på DETDUVILLHA.SEs bekostnad. Rätt att reklamera fel gäller bara om felet är ursprungligt, DETDUVILLHA.SEs ansvar är begränsat till värdet på den felaktiga produkten. Fel i produkt skall meddelas inom 360 dagar från leverans genom att kontakta DETDUVILLHA.SE via e-post på support@detduvillha.se eller på telefon 0790-545455.
Särskilda villkor för näringsidkare:
-Eventuell skada eller annan kostnad som orsakats av felaktig produkt ersätts ej av DETDUVILLHA.SE.
-Kunden skall påvisa att felet är ursprungligt.
Retur vid reklamationsärende
För att returnera felaktiga produkter eller material, vänligen se §10. Returer.
§10. Returer
Registrera din retur vid ett återköps- eller reklamationsärende direkt i butiken på följande länk. Vid retur av produkter eller material till DETDUVILLHA.SE skall produkterna emballeras på sådant sätt att de är skyddade vid transport. DETDUVILLHA.SE rekommenderar därför att du alltid förpackar produkter på samma sätt och med samma emballage som när produkterna levererades till dig. I det fall du förpackat eller emballerat produkter på undermåligt sätt och produkten tar skada under transporten till DETDUVILLHA.SE bär du som kund också ansvaret för skadan.
Vid återsändande av produkter till DETDUVILLHA.SE är du ansvarig för att produkterna når DETDUVILLHA.SE i oskadat skick. DETDUVILLHA.SE rekommenderar därför att kunden använder DETDUVILLHA.SEs spårbara returfraktsedel (returetikett) vid retur av produkter.
Returinstruktioner
Instruktioner om returförfarande står beskrivit direkt i butiken på följande länk: http://detduvillha.se/retur
Retur med förbetald returfraktsedel
I varje beställning ingår det en förbetald returfraktsedel som du bör använda om något ska återsändas till DETDUVILLHA.SE. Returfraktsedlen kan skrivas ut från följande länk: http://detduvillha.se/retur. Returfraktsedeln nyttjas genom att du klistrar den på returförsändelsen. Vid nyttjande av returfraktsedel kommer du som kund debiteras med en avgift som framgår under §3. Priser och avgifter i dessa köpevillkor. Avgift för returfraktsedel utgår om retur skett på grund av en godkänd reklamation.
§11. Förbehåll
Återtagandeförbehåll
Samtliga produkter är behäftade med återtagandeförbehåll tills det att kunden fullgjort sina skyldigheter som följer av detta avtal. Det innebär att äganderätten övergår på kunden i samband med att kunden fullgör sina skyldigheter som följer av avtalet. Kunden har därmed ej rätt att konsumera, nyttja, sälja eller på annat sätt vidta åtgärd innan äganderätten övergått på kunden som förhindrar att produkterna kan återtas av DETDUVILLHA.SE.
Hävningsförbehåll
DETDUVILLHA.SE förbehåller sig rätten att häva avtalet i det fall kunden handlat i ond tro på grund av felaktigheter som kunden känt till eller borde ha insett, såsom felaktiga uppgifter om pris eller kvantitet på webbplatsen. I det fall hävning förbehållet görs gällande har kunden inte rätt till skadestånd eller annan kompensation från DETDUVILLHA.SE.
Ändringsförbehåll
DETDUVILLHA.SE förbehåller sig rätten att utan avisering ändra innehållet på webbplatsen, vilket inkluderar, men inte är begränsat till, utbud, priser och kampanjer. Sådan ändring påverkar dock ej redan ingångna avtal mellan DETDUVILLHA.SE och kund.
Ansvarsförbehåll
DETDUVILLHA.SE skall anses befriad från alla förpliktelser enligt detta avtal om ansvar annars skulle ha uppstått på grund av händelse som ligger utanför detta avtal, DETDUVILLHA.SEs verksamhet eller vad som annars följer av tvingande lag.
§12. Ansvarsbefrielse
Force Majeure
I händelse av myndighets åtgärd eller underlåtenhet, ny lagstiftning, arbetsrättslig konflikt, krig eller krigsfara, större störning av allmän ordning, sabotage, extrema väderförhållanden, brand, explosion, naturkatastrof, olyckshändelse eller annan omständighet utanför DETDUVILLHA.SEs kontroll och som DETDUVILLHA.SE inte skäligen kunnat övervinna eller förutse skall DETDUVILLHA.SE ha rätt att frånträda sina skyldigheter i detta Avtal. Vid sådan händelse skall DETDUVILLHA.SE ej stå skadeståndsskyldig vid skada som kunden haft.
Externa länkar
DETDUVILLHA.SE ansvarar ej för eventuella skador och problem med kundens mjuk- eller hårdvara som uppstår på grund av att kunden nyttjat externa länkar som är publicerade på DETDUVILLHA.SE.
Reservation för prisfluktuationer eller andra handelshinder
Vid prisfluktuationer eller andra handelshinder, såsom brist på nödvändig komponent, där DETDUVILLHA.SE inte skäligen kan hållas vid sina förpliktelser enligt detta avtal har DETDUVILLHA.SE rätt att häva avtalet. Vid sådan händelse har kunden inte rätt till skadestånd eller annan kompensation från DETDUVILLHA.SE.
Reservation för skatte- och avgiftsförändringar
Vid väsentliga skatte- eller avgiftsförändringar, som är av stor betydelse för förutsättningarna för detta avtal, har DETDUVILLHA.SE rätt att häva avtalet. Vid sådan händelse har kunden inte rätt till skadestånd eller annan kompensation från DETDUVILLHA.SE.
Reservation för leveransförsening utanför DETDUVILLHA.SEs kontroll.
Uppstår det en leveransförsening som beror på händelse utanför DETDUVILLHA.SEs kontroll, skall inte DETDUVILLHA.SE anses ansvarig för skada som beror på sådan leveransförsening. Vid sådan händelse har kunden inte rätt till skadestånd eller annan kompensation från DETDUVILLHA.SE såvida inte annat särskilt avtalats mellan DETDUVILLHA.SE och kunden eller bestämmelse som följer av tvingande lag.
§13. Personuppgifter och sekretess
Uppgifter såsom personuppgifter eller annan uppgift eller del av handling som kunden lämnar till DETDUVILLHA.SE kommer att lagras och behandlas i digitalt format. DETDUVILLHA.SE ansvarar för att uppgifterna lagras och behandlas i enighet med personuppgiftslagen. Kundens uppgifter kommer att användas av DETDUVILLHA.SE för att möjliggöra och säkerställa fullgörande av Avtalet samt i marknadsföringssyfte från bolagets sida.
Personuppgiftsansvarig:
DETDUVILLHA.SE (Org. kommer snart)
Kunduppgifter som lagras:
-Namn
-Adress
-E-postadress
-Telefonnummer
-Organisationsnummer
-Köphistorik hos DETDUVILLHA.SE
Uppgifterna kan även komma att lämnas ut till tredje part, och nyttjas i de syften som anges nedan:
-Avtalspartner inom betalningstjänster i syfte att säkerställa fullgörande av avtalet samt i marknadsföringssyften.
-Avtalspartner inom logistik (transportör) i syfte att säkerställa fullgörande av avtalet samt i marknadsföringssyften.
-Marknadsföringspartner som anlitats av DETDUVILLHA.SE i syfte att säkerställa fullgörande av avtalet samt i marknadsföringssyften.
Registerutdrag:
Om du som kund ingått detta avtal i egenskap av privatperson har du rätt att en gång per år kostnadsfritt begära ut ett registerutdrag. Ett registerutdrag anger vilken information som finns sparad om dig. Du begär detta genom att skicka en undertecknad begäran till ovanstående postadress. Om de uppgifter vi har om dig är felaktiga, ofullständiga eller missvisande, korrigerar vi såklart dessa.
Ni kan kolla vad DETDUVILLHA.SE tillhandahåller för uppgifter om er. När ni är inloggat på DETDUVILLHA.SE,längst när hittar ni länken Mina personuppgifter.
Avregistering av kunduppgifter:
Du som kund kan vid skriftlig och undertecknad begäran få dina kunduppgifter hos DETDUVILLHA.SE raderade, med förbehåll för sådana uppgifter som krävs för att DETDUVILLHA.SE skall kunna upprätthålla god redovisnings- och bokföringssed.
Överlåtelse:
Genom ingående av detta Avtal lämnar du som kund ditt medgivande till att DETDUVILLHA.SE får överlåta uppgifter om dig till tredje part. Samtycket innebär att tredje part som övertagit uppgifter om dig får bruka dem med samma villkor som följer av §13 i detta Avtal. Vid sådan händelse kommer du som kund bli informerad om vem som övertagit uppgifter om dig.
§14. Övrigt
Polisanmälan
DETDUVILLHA.SE polisanmäler rutinmässigt alla bedrägerier, bedrägeriförsök samt misskynnesbeställningar.
Diskrepans mellan olika publikationer
Om det föreligger skillnader mellan uppgifter på webbplatsen och andra publikationer skall de uppgifter som anges på webbplatsen ha företräde. Detta gäller dock ej uppgifter som är uppenbart felaktiga eller missvisande vid en jämförelse mellan de olika publikationerna.
Immaterialrätt, logotyper och varumärken
Allt material som publiceras på webbplatsen, inklusive programvara, logotyper, ljudfiler, varumärken samt text & bild är immaterialrättsligt skyddat. Skyddet innebär att materialet inte får användas utan rättighetsinnehavarens tillåtelse, materialet får inte heller kopieras eller på annat sätt överföras till tredje part utan DETDUVILLHA.SE uttryckliga tillstånd. Eventuella överträdelser beivras.
Informationens syfte
All information på webbplatsen, oavsett format, publiceras uteslutande i informativt syfte för att besökare skall kunna använda sig av webbplatsen. DETDUVILLHA.SE ansvarar således ej för de följder eller skador som kan uppstå om denna information används i något annat syfte än det ovan angivna.
Cookies
Cookies, "kakor", är små filer som sparas ner på besökarens dator när denne besöker en hemsida. På webbplatsen används följande typer av cookiefiler:
Session cookies: "Sessionskakor" sparas bara temporärt på besökarens dator för att denna ska kunna använda på hemsidan problemfritt. När besökaren stänger ner sin webbläsare raderas också sparande session cookies.
Persistent cookies: "Permanenta kakor" sparas på besökarens dator och är bestående. Persistent cookies används bland annat för att identifiera en återkommande besökare och ibland även som underlag till statistikprogram.
Opt-in: På webbplatsen har du som besökare alltid rätten att så fort som du besöker vår hemsida välja om du vill att cookies ska kunna sparas ner på din dator. Väljer du att inte tacka ja till detta, kommer inga permanenta kakor att lagras på din dator, men detta kan leda till att vår hemsida inte fungerar optimalt när du besöker den.
Tvist
Vid eventuell tvist skall talan väckas vid Stockholms tingsrätt om kunden är näringsidkare eller annan juridisk person. Om kunden är privatperson och ingått detta avtal för privat konsumtion skall tvist prövas vid den domstol som följer av tvingande lagstiftning. I det fall ett ärende prövas i Allmänna reklamationsnämnden kommer DETDUVILLHA.SE följa nämndens beslut.
Köpevillkor korta versionen !
Företagsinformation:
DETDUVILLHA.SE
Organisationsnummer: Kommer Snart
Handla på Detduvillha.se
DETDUVILLHA.SE säljer både till företag och privatpersoner. Hos oss beställer du tryggt och enkelt via stylepit.se. Om du skulle ändra dig kan du också ändra din beställning eller göra en avbeställning. Alla produkter som säljs hos oss är anpassade för den svenska marknaden.
Vi säljer i Sverige men
Kundservice
Vi är ett kundvänligt företag och är mycket måna att om du ska vara nöjd och känna dig trygg med att handla hos oss. Om något problem skulle uppstå i samband med ditt köp kommer alltid vi försöka lösa det tillsammans med dig på bästa sätt. Om ett kundärende prövas i Allmänna reklamationsnämnden kommer DETDUVILLHA.SE följa nämndens beslut.
Priser och betalning
Alla priser på stylepit.se är inklusive moms. Hos oss kan du välja mellan följande betalningsalternativ:
- Fakturabetalning (Klarna)
- Kortbetalning
- PayPal- konto
- Direktbetalning (via bank)
- Delbetalning (Klarna)
Mer information och villkor om betalning finns i avsnitt Betalning i köpvillkoren.
Leveranstid
Ordrar köpta på DETDUVILLHA.SE kan levereras på två olika sätt:
- Till närmsta paketombud i samarbete med vår logistikpartner DHL (2-7 arbetsdagar).
- DHL Express. Levereras dörr till dörr eller ombud (1-5 arbetsdagar)
- Postnord i visa fall.
DETDUVILLHA.SE skickar beställningar under helgfria vardagar. För din trygghet erbjuder vi dig möjlighet att spåra alla försändelser.
Din order levereras inom cirka 2-7 helgfria vardagar i samarbete med DHL eller Postnord.
Fri leverans
DETDUVILLHA.SE erbjuder fri frakt, detta är Ej tillämpligt på gratis artiklar, Frakten kostar annars 79 kr.
DHL Express kostar 149 kr och levereras nästkommande vardag vid beställning innan kl.15.30.
Mer information och villkor om leverans finns under avsnitt Leverans i Dessa köpevillkoren.
14 dagars ångerrätt men hos oss 30 dagar
Du har alltid 14 dagars ångerrätt (gäller ej företag) men hos DETDUVILLHA.SE har ni 30 dagar. Tiden räknas från det att du mottagit beställda produkter. Observera att produkterna skall vara i väsentligen oförändrat skick för att ångerrätten ska gälla.
Presentkort & rabattkoder
Rabattkoder kan både vara direkt från DETDUVILLHA.SE eller komma från externa samarbetspartners. Fungerar inte din rabattkod kan det bero på att du har valt märken eller produkter som är exkluderade från erbjudandet eller att rabattkoden har passerat datumet som gäller.
Man kan inte kombinera flera rabattkoder i ett köp.
Om du har en kod som endast gäller vid köp för tex minst 499 kr, kommer inte köpet av presentkort inkluderas i den totala summan.
Presentkort och rabattkoder skrivs in i betalningsprocessen. Presentkort kan inte bytas in mot kontanter. Vi ansvarar inte för borttappade eller stulna presentkort. Ett presentkort är aktivt i 3 år.
30 dagars öppet köp
Öppet köp erbjuds i 30 dagar från det att produkten levererats till dig. Under den period då öppet köp gäller, återköper DETDUVILLHA.SE produkter till det värde som du betalt för produkterna inklusive kostnad för frakten till dig.
30 dagars retur- och bytesrätt - Fri frakt, retur får köparen stå för!
Vi har fri frakt på alla beställningar med DHL eller Postnord, Men inte Med DHL-Express . Du har rätt att returnera eller byta varor inom 30 dagar från det att produkten levererats till dig.
Mer information och villkor om ångerrätten, öppet köp och bytesrätt finns under avsnitt Ångerrätt och återköp i Dessa köpevillkoren gäller .
Reklamation
Hos DETDUVILLHA.SE har du som privatperson alltid 2 års reklamationsrätt. Reklamationsrätten gäller ursprungligt fel och ger dig som kund fri retur till oss. Näringsidkare skall påtala eventuella fel i en produkt inom 360 dagar från leverans. Om du upptäcker ett fel i en produkt som du köpt av oss så skall du höra av dig snarast möjligt på mail eller via telefon: support@detduvillha.se +46(0)790-545455.
Mer information och villkor om reklamationer finns under avsnitt Reklamation och garanti i dessa köpevillkoren gäller.
Returer
Vid retur av produkter eller material till DETDUVILLHA.SE skall produkterna emballeras på sådant sätt att de är skyddade vid transport. Vi rekommenderar att du förpackar produkter på samma sätt som när de levererades till dig och att du använder vår förbetalda returetikett som medföljer i din leverans (kontakta oss om du saknar returetiketten).
Retur/byte med returfraktsedel
Vid retur/byte MÅSTE man använda vår returetikett samt retursedel. Returdokumenten medföljer i din leverans och kan också skrivas ut på hemsidan under "retur". I slutet av denna registrering får du en pdf-fil innehållande retursedeln samt returetikett. Ladda ner och skriv ut dem. Har du ingen möjlighet att skriva ut ber vi dig kontakta oss så skickar vi returdokumenten hem till dig.
Mer information och villkor om returer finns under avsnitt Returer i dessa köpvillkoren gäller.
Säkerhet
Vi kommer säkerställa att uppgifter som lämnas eller data som överförs i samband med köp eller besök hos oss behandlas på ett säkert sätt. Därför samarbetar vi bara med seriösa betalningspartners för att skydda dig som kund.
När du handlar något hos oss kommer dina uppgifter lagras och behandlas i digitalt format. Vi ansvarar för att uppgifterna lagras och behandlas på ett säkert sätt i enighet med personuppgiftslagen.
Klagomål
Om du har klagomål på ditt köp ber vi dig kontakta vår kundservice via telefon eller mejl. Lyckas vi inte komma fram till en lösning kan du gå vidare genom att klicka på länken: http://ec.europa.eu.
Har du fler frågor kan du få reda på de mesta genom att klicka på kundservice.
På DETDUVILLHA.SE prioriterar vi datasäkerhet och sekretess eftersom vi vet att det är högsta prioritet för den kritiska konsumenten som handlar online. Samtidigt vill vi ge dig den bästa möjliga upplevelsen när du använder våra webbplatser. Därför samlar vi in information som vi använder när du handlar hos oss eller besöker vår webbplats. Det kan vara information om vilka sidor du besöker och vilka funktioner du använder. Nedan kan du läsa mer om vilka typer av information vi samlar in, vad vi använder dem för, och vilka rättigheter du har som konsument till följd av EU: s allmänna databeskrivning förordning.
VEM ÄR DATA ANSVARIGA I DETDUVILLHA.SE?
Den högsta dataansvariga i DETDUVILLHA.SE är VDn. Frågor om personuppgifter som lagras av individer kan erhållas genom att kontakta kundservice på telefon 0790- 545455 eller support@detduvillha.se
VILKA TYPER AV INFORMATION KOMMER DETDUVILLHA.SE SAMLA IN?
- Namn, adress, telefonnummer, e-postadress och annan information du ger när du konfigurerar din profil och använder vår tjänst.
- Information om inköp och leverans av varor och tjänster, inklusive vilka typer av produkter du köper tillsammans med din inköpshistorik.
- Information som skickas från din enhet när du använder DETDUVILLHA.SE webbplatser eller andra anslutna webbplatser. Det kan innehålla din enhets-ID, enhetstyp, webbläsare typ, längd på sessionen du har haft på vår webbplats, din adress, referensadresser, elektroniska adresser (t.ex. IP- och MAC-adress), terminalutrustning och anslutningsinformation, inställningar och Information om din användning av DETDUVILLHA.SEs sidor. Denna personliga information samlas också in genom kakor, spårnings adresser, skyltar etc.
VAD DETDUVILLHA.SE ANVÄNDER DIN INFORMATION FÖR?
När du beställer hos DETDUVILLHA.SE eller registrerar dig för våra rekommendationer och nyhetsbrev, överför du personuppgifter till oss som vi tar hand om. När du navigerar dig på vår webbplats använder vi också cookies för att spåra din aktivitet på vår webbplats och på andra webbplatser från tredje part. Nedan kan du läsa mer om de personuppgifter vi samlar in, hur vi använder dina personuppgifter och vad vi använder dina personuppgifter för.
1. Behandling och vidarebefordran av order
DETDUVILLHA.SE samlar in personuppgifter i samband med inköp för att behandla och vidarebefordra dina beställningar. Din personliga information kan överföras till DETDUVILLHA.SE lager i Sverige för förpackning och leverans av varor. Dessutom kommer dina personuppgifter att lämnas till de externa samarbetspartnerna som vi använder i samband med bearbetning och leverans av din beställning. Slutligen kan din information användas för att undersöka misstänkta bedrägerier.
Observera att lagar och bestämmelser om skydd, bearbetning och offentliggörande av personuppgifter i vissa länder kan skilja sig från gällande regler i Sverige. När du lämnar in din personliga information, godkänner du att din information överförs till andra länder på deras villkor.
För att vi ska kunna leverera varor till dig behöver vi ditt namn, din adress och ditt telefonnummer om du vill ha leveransinformation via SMS.
Vi samlar också din e-postadress så att vi kan skicka en orderbekräftelse via e-post och informera dig när din order har skickats. På samma sätt kommer din inlämnade personliga information att användas om du vill returnera de artiklar du har köpt från oss.
2. . Marknadsföring via e-post och via externa partners
Vi använder endast dina personliga uppgifter för marknadsföring så som nyhetsbrev om fynd eller nyheter hos oss om vi har ditt samtycke. Om du tidigare har handlat av oss eller prenumerera på vårt nyhetsbrev använder vi köphistoriken för att skräddarsy och förbättra köpupplevelsen på hemsidan för dig. Om du prenumererar på vårt nyhetsbrev kan DETDUVILLHA.SE avslöja och ta emot kund- och medlemsinformation och information om ditt köp.
Om du prenumererar på vårt nyhetsbrev kan DETDUVILLHA.SE ta emot kund- och medlemsinformation och information om ditt köp.
DETDUVILLHA.SE hanterar personuppgifter i marknadsföringssyfte i enlighet med gällande lag, inklusive kravet på samtycke för avsändandet av elektronisk marknadsföring och användning av personuppgifter för att göra relevant målinriktad marknadsföring på tredje parts plattformar, Facebook och Google. Vi använder endast dina personuppgifter i detta sammanhang för inköphisotik för segmenterad marknadsföring i enlighet med sekretesspolicy du läser och markerar i rutan vid utcheckning flödet.
Om du ångrar att du gett oss samtycke att visas i vår databas kan du när som helst ändra detta via vår kundtjänst på telefon eller e-post.
Om du vill avbryta ditt godkännande av nyhetsbrev kan du ändra detta inne på din profil.
3. Marknadsföring via cookies på vår webbplats och på webbplatser från tredje part
DETDUVILLHA.SE använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen när du besöker vår webbplats
En cookie är textfil som placeras på datorns hårddisk, smartphone eller annan IT-utrustning, den kan känna av sidor du besöker och funktioner du använder
Vi använder cookies för att rikta in vår marknadsföring efter dina behov och för att generera statistik om användningen på vår webbplats.
Vissa cookies lagras tills du stänger din webbläsare och andra lagras efter period av tid.
DETDUVILLHA.SE använder cookies från tredjepart, vilket innebär att cookien är placerad av någon annan än DETDUVILLHA.SE som erbjuder innehåll på vår hemsida så som leverantörer till några av våra funktioner på webbplatsen eller analysprogram. Nedan kan du se en lista som innehåller några av de viktigaste tredjeparts cookies vi använder
- Google Analytics
- Tweakwise
Om du går från DETDUVILLHA.SE hemsida till en tredjeparts hemsida var uppmärksam att nya cookies kan läggas till på DETDUVILLHA.SE som vi inte har kontroll på. Här är det viktigt att du känner till webbplatsens cookie-policy.
Om du inte vill lägga till cookies på din dator måste du stänga av cookies i din webbläsare. Du bör vara uppmärksam att detta i så fall kan finnas tjänster och funktioner som inte kan användas eftersom de kräver cookies.
Guider för att ta bort cookies genom webbläsarinställningar:
Såhär staller du in din webbläsare för att inte spara cookies på din dator.
Du bör vara medveten om att om du väljer att stänga av lagring av cookies i din webbläsare, kan vi inte ge dig en optimal användarupplevelse på vår hemsida.
Safari
Tryck på Inställningar> Safari> Ta bort historik och webbplatsdata. Att rensa din historia, cookies och surfning data från Safari ändrar inte din AutoFill-information.
Rensa dina cookies och behålla din historia görs genom att trycka på Inställningar> Safari> Avancerat> Webbplatsdata> Ta bort alla webbdata.
Om du vill besöka webbplatser utan att lämna en historik, aktivera eller inaktivera privat surfning.
Internet Explorer
Så här tar du bort befintliga cookies:
Klicka på "Säkerhet" i kommandofältet längst till höger / "Ta bort webbhistorik." Markera "Behåll favoritswebbplatsdata" och i "Cookies" / "Delete" / "OK".
Hur man undviker att spara cookies framåt:
Klicka på "Säkerhet" i kommandofältet längst till höger. Under "InPrivate Browsing" markerar du kryssrutan "Inte samla in data för användning av InPrivate Filtering" / "OK".
Mozilla Firefox
Så här tar du bort befintliga cookies:
Klicka på "Verktyg" i menyn / "Alternativ" / "Sekretess" / "Ta bort enskilda cookies" / "Ta bort alla cookies".
Hur man undviker cookies i framtiden
Klicka på "Verktyg" i menyn / "Alternativ" / "Sekretess" / markera kryssrutan i "Berätta webbplatser jag inte vill spåras".
Google Chrome
Så här tar du bort befintliga cookies:
Klicka på verktygsikonen högst upp i menyn / Verktyg / Rensa bläddringsdata / Fyll in kryssrutan i "Töm cacheminnet" och "Ta bort cookies och andra webbplatserdata" och plugin-data) / "Rensa webbdata".
Hur man undviker cookies i framtiden
Klicka på ikonen "Chrome meny" i webbläsarens verktygsfält / Inställningar "/" Visa avancerade inställningar "/" Sekretess "/" Innehållsinställningar "/" Cookies "/" Blockera cookies som standard "(Blockera webbplatser från datalagring) och tredje part cookies och webbplatser).
Google Analytics
Om du vill ta bort möjligheten att vi kan spåra din aktivitet på vår webbplats via Google Analytics kan du installera följande plugin i din webbläsare, som erbjuds av Google: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout
HUR LÄNGE SPARAR DETDUVILLHA.SER MIN PERSONLIGA INFORMATION?
När du har gjort ett köp hos DETDUVILLHA.SE sparas dina personuppgifter i vårt interna ordersystem i fem år i enlighet med redovisningslagen. Beställningsinformationen i vårt interna beställningssystem kommer inte att krypteras och kommer inte att lämnas ut till tredje part, så vidare du inte har samtycke att din information ska användas för marknadsföringsändamål för DETDUVILLHA.SE.
När vi använder cookies för att följa dina aktiviteter på vår webbplats lagrar vi denna informationen (enhets-ID, IP-adress, etc.) i femtio (50) månader enligt riktlinjerna i vårt Google Analytics-prestationsverktyg.
Om du startar en ny session på vår webbplats eller gör ett nytt köp, kommer retentionstiden för din personliga information och tillhörande samtycke i vårt system att förnyas till de aktuella fem räkenskapsåren och för Google Analytics femtio månader.
Om du vill avsluta prenumerationen från vårt nyhetsbrev kan du göra det fritt inne på din profil på vår hemsida eller genom att klicka på länken "Avsluta" längst ner i någon av de e-postmeddelanden du fått från oss.
Om du vill sluta vara med på listan över användare var god kontakta kundservice.
SÄKERHET
DETDUVILLHA.SE har i samarbete med danska och polska revisions- och advokatbyråer förberett och genomfört ett antal interna säkerhetsåtgärder. Detta för att säkerställa att våra datahanteringsförfaranden överensstämmer med de säkerhetsstandarder som krävs enligt gällande lag om personuppgifter gällande manipulation, förlust, förstörelse och förebyggande av personuppgifter som behandlas av obehöriga personer i strid med dansk lagstiftning. .
Detta gäller både säkerhetsförfaranden för lagring av personuppgifter från kunddatabasen och skydd mot missbruk av personuppgifter för de interna medarbetarna. DETDUVILLHA.SE strävar alltid efter att skydda personuppgifter så gott som möjligt beroende på vad den nuvarande hotbilden ser ut.
DINA RÄTTIGHETER SOM ANVÄNDARE OCH KUND HOS STYLEPIT.COM A/S’ WEBBPLATS
Enligt EU: s dataskyddslag från och med den 25 maj 2018 har du som kund fått fler rättigheter. Du har rätt att få tillgång till de personuppgifter som DETDUVILLHA.SE använder, med några undantag. Du har också rätt att motsätta sig insamling och vidarebehandling av din personliga information. Dessutom har du alltid rätt att korrigera eller radera felaktig information.
Om du vill utnyttja din rätt att återkalla ditt godkännande för försäljning, kan du göra det genom att sluta prenumerera på våra nyhetsbrev eller kontakta vår kundtjänst på support@detduvillha.se eller ring oss på telefon (+46) 790-545455. Våra telefonlinjer är öppna måndag till torsdag 09-15.
Vi kommer att svara på din förfrågan angående dina uppgifter inom 30 dagar.
ÄNDRING AV INFORMATION OCH DATAINFORMATIONER ETC.
Om du vill uppdatera, ändra eller ta bort personlig information som vi har registrerat om dig vänligen kontakta oss på support@detduvillha.se
RADERING
DETDUVILLHA.SE använder och lagrar de personuppgifter du har gett oss i samband med ditt köp i upp till fem år i enlighet med gällande svensk bokföringslagstiftning. I analysverktyg som Google Analytics lagrar vi information om ditt order- och kundnummer i upp till 50 månader i enlighet med ramarna för lagring av information i verktyget. Därefter raderas informationen automatiskt.
KONFLIKTER
Alla förhållanden och konflikter som kan uppstå i samband med användningen av webbplatsen är föremål för svensk lag i enlighet med EU: s personuppgiftslag.
UPPDATERINGAR AV VILLKOR
Vi uppdaterar våra användarvillkor och denna sekretesspolicy löpande när EU: s lagar om integritets data utvecklas efter den 25 maj 2018. För att följa framtida ändringar när det gäller handelsvillkor och personuppgifter, kan du hålla dig uppdaterad på den här sidan. Skulle det finnas stora förändringar i lagen som kräver att vi kontaktar kunder igen, kommer en länk till den här sidan också att inkluderas i meddelandet till dig.
Last updated October 1th 2018